Organizacja obszaru roboczego
Po zalogowaniu się do systemu widoczny jest domyślny obszar roboczy systemu.
Na górze ekranu znajduje się główne menu systemu, podzielone na kilka grup funkcjonalnych - każda odseparowana od siebie pionową kreską. W menu tym odnajdziesz wszystkie elementy systemu, dzięki którym możesz obsługiwać swój rachunek maklerski:
W tym samym obszarze, po prawej stronie ekranu, mogą znajdować się symbole flag: polskiej i brytyjskiej. Naciśnięcie na wybranej fladze spowoduje zmianę języka systemu na polski lub angielski - w zależności od flagi.
Dalej na prawo znajduje się pole prezentujące numer bieżącego rachunku inwestycyjnego. Użytkownik może posiadać uprawnienia do więcej niż jednego rachunku maklerskiego, np. posiadać własny rachunek i być równocześnie współwłaścicielem lub pełnomocnikiem uprawnionym do zarządzania innymi rachunkami. Praca z systemem odbywa się zawsze w kontekście jednego, wybranego rachunku, a wszystkie działania użytkownika zawsze dotyczą aktualnie wybranego rachunku.
Zmiana aktualnego rachunku odbywa się poprzez wybranie jednego z rachunków umieszczonych w rozwijanej liście wyboru - na liście tej znajdują się wszystkie rachunki, do których dany użytkownik posiada odpowiednie uprawnienia. W przypadku użytkowników uprawnionych do więcej niż jednego rachunku możliwe jest wskazanie rachunku domyślnego, wybieranego automatycznie po rozpoczęciu pracy z systemem. Rachunek domyślny określa się korzystając z odpowiedniej opcji personalizacji systemu
Dalej na prawo znajduje się przycisk Wyloguj umożliwiający wylogowanie z systemu (przerwanie bieżącej sesji). Jeśli natomiast podczas pracy dokonywałeś zmian w obszarze roboczym, a nie wykonałeś zapisania tych ustawień, to po naciśnięciu przycisku wylogowania system zapyta „Czy chcesz zapisać zmiany ustawień obszaru roboczego”. Potwierdzenie będzie skutkowało zapisaniem zmian w obszarze roboczym zgodnie ze stanem obecnym, natomiast odmowa spowoduje utracenie tych zmian. Jeśli potwierdzenie to nie ma byc prezentowane - nalezy zmienić odpowiednią opcję w personalizacji systemu
System umożliwia samodzielne dostosowywanie obszaru roboczego do indywidualnych potrzeb użytkownika. Służy do tego przede wszystkim możliwość rozmieszczania najczęściej używanych komponentów w dowolny sposób, w dowolnym miejscu pulpitu i na dowolnym pulpicie. Wybór pulpitu jest możliwy z obszaru poziomej belki narzędziowej, zawierającej zakładki których etykiety stanowią nazwy pulpitów.
Pulpitem nazywamy pewien obszar roboczy, dzięki któremu możliwe jest wyodrębnienie określonej funkcjonalności systemu i specyficzne pogrupowanie jej. Możliwe jest tu więc umieszczanie dowolnych elementów systemu według własnych potrzeb. Przy pierwszym zalogowaniu znajdować się tu będą jedynie pulpity zdefiniowane przez administratora systemu, jednak istnieje możliwość tworzenia własnych pulpitów i samodzielnego zarządzania obszarem roboczym wewnątrz tych pulpitów.
W belce narzędziowej znajdują się również przyciski służące do zarządzania pulpitami oraz umożliwające wywołanie funkcji pomocniczych:
Ponadto pulpit został wyposażony w specjalne menu kontekstowe zawierające szereg najpotrzebniejszych funkcji systemu, które są dostępne dla użytkowniak w łatwy i szybki sposób. Funkcje dostepne z poziomu menu kontekstowego to: * Dodaj nowy gadżet - umożliwia dodawanie gadżetów na bieżącym pulpicie bez konieczności korzystania z menu głównego systemu, * Odśwież pulpit - umożliwia odswieżenie całego pulpitu bez konieczności korzystania z belki narzedziowej systemu, * Wykonaj przelew - umożliwia szybkie wywołanie funkcji definiowania przelewów, * Pobierz z banku - umożliwia szybkie wywołanie funkcji pobrań, * Opłacenie zobowiązań OTP - umożliwia szybkie wywołanie funkcji opłacania zobowiązań z tytułu zrealizowanych zleceń z Odroczoną Płatnością, * Wyślij zlecenie IPO - umożliwia szybkie wywołanie funkcji rejestracji zlecenia w ofercie publicznej, * Wyślij zapis na PP termin podstawowy - umożliwia szybkie wywołanie funkcji rejestracji zapisu w ofercie publicznej z prawem poboru w terminie podstawowym, * Wyślij zapis na PP termin dodatkowy - umożliwia szybkie wywołanie funkcji rejestracji zapisu w ofercie publicznej z prawem poboru w terminie dodatkowym,
System wyposażono w szereg funkcji mających na celu ułatwienie zarządzania prezentowaną informacją w taki sposób, by jak najefektywniej wykorzystać ekran monitora. Do funkcji tych należą: